Heldag igår .

Det blev en lång hockeydag i Skutskär igår . Jag blev hämtad strax före 11 och vi åkte väl från Skutskär strax före 15 . :)
Alexander spelade två matcher på rad . Först mötte hans lag Skutskär, som slutade 4-1 till Skutskär . Efter en kvarts vila så var det bara att ge sig ut igen för då skulle han möta Brynäs, som slutade 6-2 till Brynäs . Alexander var jätteduktig och var nära att göra mål några gånger . Så himla kul att se småkillarna spela ! I Brynäslaget var det verkligen skillnad på storlekarna på pojkarna, hihi . Några var så små att det såg ut som att dom hade klänning på sig, matchtröjorna var så stora och långa på dom, så söta !

Alexander hade sin hejarklack på läktaren: Jag, mamma, pappa, Tord, Åke, Tindra och Noah . John och Emma var där en stund också .

Efter hockeyn skulle vi åka hem till syrran för Alexander skulle få sina julklappar . Tindra fick åka med mig och mamma och pappa . Först tog vi en sväng förbi Bomhus för mamma och pappa skulle byta byxor, sen åkte vi till Valbo . Alexander stod i duschen när vi kom dit så vi fick tjata lite på honom att snabba på och bli klar, han brukar stå länge i duschen . :)

Han blev jätteglad för sina julklappar, kul ! Sen spelade han lite Guitar Hero och visade oss hur duktig han är på det .
Vi fikade lite och sen var det dags att åka in mot stan igen . Jag, mamma och pappa svängde förbi SOS-kiosken för att köpa lite käk . Jag följde med dom hem i ca en timme för att äta och sen åkte jag hem med buss . Kom hem ca halv åtta .

Det var en väldigt trevlig dag !

 Alexander är nr 17 !

 Första matchen Valbo-Skutskär

 Andra matchen Valbo-Brynäs


Kommentarer
Postat av: Anonym

taco paj med en massa tillbehör :) As gott. och äppelpaj med vaniljsås till efeträtt. å såklart vin samt cider.=))



Mm gulligt med småknattar som spelar hockey =))

2009-01-07 @ 13:38:22
URL: http://lindasmith.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0