Jag vägrar gå ut idag !

På grund av att vädret är förjävligt idag så känner jag att jag har en ursäkt att ine gå ut . Problemet är ju bara att då kommer jag garanterat få huvudvärk, jag kommer ju sitta framför tv:n och datorn hela dagen . Igår när jag vaknade och satt mig i soffan som vanligt och slog på tv:n för att kolla på Vakna med the voice så trodde jag att mitt liv skulle gå under . Inga kanaler funkade, det var bara myrornas krig på alla kanaler ! Jag fick ju panik för vad ska jag då göra när jag äter frukost, ska jag sitta i min ensamhet och stirra på väggarna ? Skrev ett sms till min kära och han ringde upp . Han bad mig kolla på Com Hems hemsida, men tji fick jag ! Inte ens internet funkade så då var det väl nå knas med Com Hem . Direkt efter att jag la på så kom alla kanaler tillbaka ! Så jag kastade mig på telefonen igen och ringde upp Thomas och berättade den underbara nyheten . Min dag var räddad !

Att man är så beroende . Jag kommer ihåg när jag var liten och det var sommar . Ute i stugan hade vi en liten svartvit tv som drevs av ett batteri och det enda jag kollade på var sommarlovsmorgon . Efter ett tag märkte man hur batteriet blev sämre och sämre, bilden på tv:n minskade så då var det bara att vänta på att vi skulle åka hem så det kunde laddas igen .

Ibland drömmer jag mig tillbaka till den tiden .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0