Tillbaka till verkligheten !

Det har hänt mycket sen sist . I fredags åkte jag och Thomas på 2-dygns kryssning till Helsingfors . Vädret var mulet i Sverige men på lördagen när det var dags att ge sig ut i Helsingfors så sken solen upp och det blev säkert 20-25 grader ute . Thomas mamma hade tipsat oss om att det är kallt där för hon har varit där 3 gånger, så Thomas hade en luvtröja på sig och jag hade linne, t-shirt och skinnjacka, puuh vad varmt det blev . Vi var in på Stockmann där jag köpte ett par solbrillor, jäklar vilket stort köpcenter ! Jag är ju inte van med så stora affärer och hus eftersom jag bor i Gävle .
Vi strosade runt i lite olika affärer sen började vi gå mot båten, vi köpte jordgubbar och bigaroer nere längs hamnen .
På söndag hade inte våra klockor ställt om tiden tillbaka till svensk tid så vi var väldigt tidiga . Vi skulle vara framme i Sthlm 9.40 svensk tid så när våra klockor närmade sig den tiden så tog vi våra väskor och lämnade hytten . Till vår stora förvåning så var det bara vi som stod beredd med väskor . Helt plötsligt säger Thomas till mig att kolla på klockan på väggen ute vid infon . Den svenska timvisaren stod på 8.40 !
Så alltså klev vi upp klockan 7 för att äta frukost och inte 8 som vi trodde . Snacka om drygt !

Men vi hade en jättetrevlig och mysig helg så jag är helnöjd !

Idag har jag jobbat mitt första skift för sommaren och jag skulle inte vara på en ny avdelning . Dom hade bara bytt namn på avdelningen, från Briopack till Påspack . :-) Så jag har haft det ganska bra idag, lite nya papper som ska fyllas i och nya program på datorn . Men det fixar jag !













 Haha ! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0