Biverkningar .

Ambulansen har fått rycka ut till Bomhus skolor ett antal gånger pga att vissa barn har fått en allergisk reaktion av influensasprutan . Min kusin Andreas var en av dom . Han fick ont i huvudet och började må illa, sen fick han svårt att andas så dom fick ringa efter ambulans . Dom gav honom adrenalin och åkte upp med honom . Han blev tack och lov bättre samma dag och fick åka hem på eftermiddagen .
Igår var det Noahs tur att ta sprutan och det gick tack och lov bra ! Han grinade till när dom satt i sprutan och sa att det gjorde ont men när dom hade satt på honom plåster så var allt bra .

På måndag och tisdag är det Tindras och Alexanders tur så jag håller tummarna för att allt ska gå bra . Skulle bli så himla rädd om det hände nåt . Mina älsklingar !

Min moster tyckte det var en väldigt otäck upplevelse och det förstår jag verkligen . Dom ska ta stickprov på Andreas sen för att kolla om han reagerade på att det är ägg i sprutan . När jag skulle ta sprutan på HC så sa sköterskorna att om man kan äta sockerkaka med ägg i så går det bra .

Nu är min älskling hemma ! <3
Han vill åt datorn så jag får väl flytta mig .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0