Piggare idag, typiskt !

Mitt snörvel har lugnat ner sig, det gjorde det redan igår men jag var fortfarande hängig . Idag kände jag mig piggare när jag vaknade, ingen huvudvärk . Dock har den kommit tillbaka för ett tag sen . Jag känner att förkylningen har gått över till fas 2, halsen . Jag har inte nå ont eller så men jag känner att det retar till ibland så jag hostar till lite .

Det här med mina faser, jag går igenom olika stadier i min förkylning:

  • Först är jag snorig och nyser . Näsan blir täppt och det rinner hela tiden .
  • Sen lugnar det ner sig men jag kan fortfarande vara täppt men det är inte flytande i näsan, mer fast form .
  • Då brukar halsen vara mittpunkten, jag kan ha ont och hostar . Men det positiva med det är att jag vet att förkylningen är på väg att avta .
  • Slutet kan ju vara utdraget men tillslut så är det inga problem att LEVA !

Hade jag mått som jag mår idag (brukar iofs bli värre mot kvällen) så hade jag kunna gått på kalas igår . Åh va lycklig jag hade varit ! Istället fick jag sitta hemma utan smak- eller luktsinne och titta på tv och vara så rastlös som det bara går, medan Thomas hade trevligt hos sina föräldrar och mina brudar hade party .


Snart blir det skräpmat och Ugly Betty . Sen är det en timmes mellanrum innan jag ska se Grey's Anatomy, som jag får kolla på hemma i min lägenhet pga att Thomas ska kolla på sport !! Det var ju pga sporten i veckan som jag missade programmen . Tur att det finns repriser !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0